18-01-2018 - Tossal Bovinar per Cap del Rec
20-01-2018 - Gallina Pelada, serra d'Ensija
20-01-2018

Avui la meteo anuncia vent per banda, anem a buscar una ruta per bosc cap al Donezan.
Sortim de l’Estanció de Mijanès per la pista d’esquí de fons que surt de l’esquerra de l’estació. La pista està trepitjada per la màquina fins a la Cabana de la Mire, seguim la pista direcció a la Restanque, just després de la cabana sentim un tret, al cap de poc surt un senglar amb uns gossos trepitjant-li es talons, tots plegats desapareixen pel bosc de seguida, al cap de poc uns altres trets, la cursa es deu haver acabat pel senglar...
Fins a la Restanque la pista té una bona innivació, neu continua però pels voltants la justa. Continuem pel camí d’estiu que puja a les Rabassoles, al principi hem de descalçar 5 minuts perquè el camí passa per una zona de torrent però de seguida hi ha un bon gruix. Travassem el riu per un pont i de seguida sortim del bosc per arribar a una zona de plana, remuntada per canal i arribem al primer estany de Rabassoles, neva força i el vent manxa amb ganes, la neus es força humida i es fan pans com hòsties, sort de les ceres Nzero que em van tocar per les piulades de l'any passat, les hem fet servir vàries vegades i molt bé. Continuem cap a l’estany blau, estany negre i encarem per remuntar el coll que hi ha entre el Tarbesou i el Pic de la Coumeille de l’Ours. Arribem al coll a les palpentes visibilitat nul·la i un vendaval que fa que deixem el Tarbesou per un altre dia. Traiem pells i encarem de seguida cap a la velleta de la Maure, la neu es pols humida però es deixa remenar bé, llàstima que tenim poca visibilitat. Més avall el torrent es va tancat i ens fiquem per uns tubs amb bona neu. La nevada s’ha convertit en pluja, passem la zona plana de l’Orri pel costat d’una cabana i de seguida podem travessar el riu per un pont que ens porta a enllaçar amb una pista verda que ens porta a la base de l’estació. Arribem molls com ànecs, les pistes estan obertes però hi ha 4 gats.